Kom langs in onze 500m² toonzaal - Maak een afspraak

Slaapkamerweb – Verkoopvoorwaarden 

CBW-erkend bedrijf 

Slaapkamerweb B.V. is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Woning (CBW). Dit betekent dat wij algemene voorwaarden hanteren die u als consument extra goed beschermen. In deze voorwaarden zijn alle (wettelijke) regels opgenomen die voor u van belang zijn bij onder meer uw aankoop, levertijd, levering, betaling, vervoer en garantie.  

Verder heeft u het voordeel dat wanneer u een geschil heeft met ons, u uw klacht kunt voorleggen aan een onafhankelijke geschillen commissie. Dit is mogelijk via de Stichting UitgesprokenZaak.nl. U kunt uw klacht indienen op: www.UitgesprokenZaak.nl .

De verdere algemene voorwaarden van het CBW kunt u hier terugvinden.

Toepassing van deze verkoopvoorwaarden

Onze verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op iedere aankoop die u bij Slaapkamerweb B.V. doet. Tijdens het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Slaapkamerweb B.V. gaat u akkoord met de toepasselijkheid en inhoud van deze verkoopvoorwaarden. Onze verkoopvoorwaarden zijn voor iedereen beschikbaar en kunnen worden ingezien, gedownload en geprint via:

Download de verkoopvoorwaarden van Slaapkamerweb B.V..

Gegevens van Slaapkamerweb B.V.

Bedrijfsnaam: Slaapkamerweb B.V.
Vestigingsadres / bezoekadres / postadres:
Loskade 4
7202CZ Zutphen
Telefoonnummer: 0575 – 51 41 49
E-mailadres: info@slaapkamerweb.nl
KvK-nummer: 690.79.692
Btw-identificatienummer: NL857722116B01
Rekeningnummer: NL24 Rabo 0304 8923 51

Openingstijden

Maandag:                           Gesloten
Dinsdag:                              10:00 – 16:00
Woensdag:                         10:00 – 16:00
Donderdag:                        10:00 – 16:00
Vrijdag:                                10:00 – 16:00
Zaterdag:                            10:00 – 16:00
Zondag:                               Gesloten

Rondom de feestdagen kunnen er gewijzigde openingstijden zijn. Houdt u hiervoor onze contactpagina in de gaten.

Het bestelproces

Het bestelproces bestaat uit een aantal stappen. Deze stappen lichten we hieronder toe.

Het assortiment

De prijzen die worden getoond bij de producten in onze webshop zijn altijd inclusief BTW. Wij streven ernaar om de producten standaard tegen de meest voordelige prijs aan te bieden. De bestellingen boven een totaalbedrag van € 400,- worden gratis bij u thuis bezorgd en gemonteerd. (meer informatie hierover vindt u onder het kopje “bezorging en montage”.) Bij ieder product op de webshop zal er uitgebreide informatie te vinden zijn met betrekking tot het betreffende product. Mocht u aan de hand hiervan nog vragen hebben, mag u uiteraard contact met ons opnemen.

Het plaatsen van een bestelling

U kunt uw winkelwagen vullen met zoveel producten als dat u wenst te bestellen. Vervolgens kunt u de gewenste wijze van levering kiezen en de betaalmethode. Door daarna op de groene knop “verder naar bestellen” te klikken, kunt u het bestelproces vervolgen. Op de webpagina die u nu wordt getoond, kunt u uw gegevens invullen. Tevens kunt u uw bestelling nog een keer bekijken en eventueel een opmerking invullen in het opmerkingenveld. Wanneer u akkoord gaat met onze algemene voorwaarden, verkoop voorwaarden en privacy policy, kunt u op de groene knop “bestelling plaatsen” klikken. Gefeliciteerd! U heeft nu uw bestelling bij Slaapkamerweb geplaatst.

Betaalmethode

Bij ons is doorgaans een aanbetaling niet nodig. Wel kan het zijn dat wij u hierom verzoeken in specifieke gevallen, zoals bij een maatwerk product of bij een bestelling boven de € 5000,-. De aangevraagde aanbetaling zal tot 50% bedragen van het totaalbedrag.

U kunt bij ons kiezen uit 5 betaalmethoden: iDeal, vooraf overschrijven, gespreid betalen met IN3 of per pin / contant betalen bij aflevering van uw bestelling. De opties iDeal en vooraf overschrijven zullen altijd beschikbaar zijn. De optie IN3 is enkel beschikbaar bij een bestelling tussen de € 100,- en € 3000,-. Betaling bij aflevering per pin of contant is enkel mogelijk wanneer onze medewerkers of medewerkers van het montagebedrijf Montrieurs namens ons de producten komen afleveren en eventueel monteren.

Betalingen met betrekking tot postverzendingen dienen eerst bij ons te zijn ontvangen, voordat wij deze naar u zullen opsturen.

Meer informatie over onze betalingsmethodes kunt u vinden op onze website.

Bevestiging van uw bestelling

Nadat u een bestelling in onze webshop heeft geplaatst, ontvangt u een automatische orderbevestiging vanuit ons systeem. Hierin staat uw geplaatste bestelling vermeld en hetgeen dat u eventueel in het opmerkingenveld heeft genoteerd. In deze bevestiging vindt u ook een orderkenmerk. Deze begint bij ons met de letters SKW. Wanneer u graag informatie wenst over de status van uw order mag u te allen tijde contact met ons opnemen.

Door het ontvangen van onze orderbevestiging, is de overeenkomst op afstand tot stand gekomen. Let op! Deze komt ook tot stand wanneer u bij ons een bestelling heeft geplaatst waarbij de iDealbetaling in eerste instantie is mislukt. Gebeurt u dit? Geen probleem, wij nemen hier zo snel als mogelijk contact met u over op.

Bestelling / gegevens wijzigen

Wilt u graag uw bestelling aanpassen of uw gegevens wijzigen? Neemt u dan zo snel als mogelijk telefonisch of per e-mail contact met ons op. Door wijziging in uw bestelling kan het zijn dat de levertijd op een product helaas weer opnieuw ingaat. Uiteraard zullen wij u hierover informeren wanneer u ons contacteert.

Bestelling annuleren

Zonder opgave van reden(en) en kosteloos mag u uw bestelling annuleren. Mits uw bestelling geen maatwerk betreft of reeds onderweg naar u is. Indien het product speciaal voor u besteld en geproduceerd is, kunnen wij de bestelling helaas niet kosteloos voor u annuleren. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan een kledingkast die wij speciaal voor u op maat hebben ingekort of een uitzondering maken met betrekking tot de plaats van een spiegel op een kast. Om de bestelling te annuleren kunt u contact met ons opnemen. Mocht u uw bestelling willen annuleren, verzoeken wij u dit ons zo snel als mogelijk door te geven.

De bezorging / montage van uw bestelling

Wij bezorgen en monteren in heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Van dinsdag tot en met zaterdag zijn wij met 4 bussen onderweg in heel Nederland om uw bestelling te komen bezorgen en eventueel monteren. Daarnaast kan het zijn dat uw bestelling niet door ons eigen team wordt bezorgd en gemonteerd, maar door het externe bedrijf Montrieurs. Van deze medewerkers kunt u dezelfde kwaliteit, vriendelijkheid, service en professionaliteit verwachten als van onze eigen medewerkers.

Op hoge uitzondering wordt er ook in delen van België/Duitsland bezorgd en eventueel gemonteerd. Dit is niet in alle gevallen mogelijk en vaak ook tegen een meerprijs. Dit gaat altijd in overleg met een van onze medewerkers.

Bezorg-/montagekosten

Bezorging van onze postpakketen is vanaf € 50,- gratis. Onder dit bedrag wordt er een bijdrage van
€ 5,95 in onze verzendkosten gevraagd. Bestellingen van bedbodems en matrassen leveren wij gratis aan u bij een bestelling vanaf € 200,-. Onder dit bedrag vragen wij een bijdrage van € 69,- in de bezorg-/montagekosten. Bij een bestelling vanaf € 400,- wordt uw bestelling gratis bezorgd én gemonteerd. Uitgebreide informatie hierover kunt u op onze website terugvinden.

De dag van bezorging / montage

Na het ontvangen van de orderbevestiging, ontvangt u binnen 48 uur een e-mail met daarin de levertijd vermeld van een betreffende product. Dit gaat conform onze levertijdpagina. In verband met feestdagen/onvoorziene omstandigheden bij fabrikanten kunnen de levertijden afwijken.

Voor de komst van de bezorgers/monteurs wordt er altijd contact (telefonisch of per e-mail) met u opgenomen om een afspraak in te plannen. Dit doen wij meestal 1 tot 2 weken voordat de afspraak plaatsvindt. U zult hierbij een dag aangeboden krijgen en een tijdsblokindicatie. Op verzoek kunnen onze bezorgers / monteurs u ca. 15 tot 30 minuten voor aankomst bellen. De afspraak wordt per e-mail aan u bevestigd. Hierin staat de dag, het verwachte tijdsblok en het bij ons bekende afleveradres om eventuele misverstanden te kunnen voorkomen. Er wordt verwacht dat u of een derde tijdens het verwachte tijdsblok aanwezig is om de bezorgers/monteurs te woord te kunnen staan.

Indien de voorgestelde datum niet voor u uitkomt, kunt u dit uiteraard aan ons doorgeven. Dan gaan we samen kijken naar een alternatieve datum. Mocht u tussendoor nieuwsgierig zijn naar de status van de bestelling, mag u uiteraard contact met ons opnemen.

Indien u onverhoopt verhinderd bent, verzoeken wij u dit zo spoedig als mogelijk aan ons door te geven. Dit kan telefonisch (0575 – 51 41 49) tijdens onze openingstijden of buiten openingstijden per e-mail naar: info@slaapkamerweb.nl.

De bezorging van uw bestelling

Standaard komen de bezorgers/monteurs uw bestelling brengen tot de door uw gewenste bezorg- en eventueel montageplaats. Om deze dienst voor u te kunnen verlenen, zijn er wel een aantal omstandigheden waar u rekening mee dient te houden:

- Kunnen onze voertuigen (Transporter bussen (ca. 200cm hoog) / Crafter bussen (ca. 260cm hoog) / Citybox ca. 300cm) uw woning bereiken? Houdt u hierbij rekening met eventuele opgebroken straten of moeilijk bereikbare plekken.

- Kunnen de bezorgers/monteurs de gewenste ruimte bereiken met de producten? Passen deze allen bijvoorbeeld door het trappengat? Zo niet, vervalt het recht op (gratis) bezorging en eventueel montage op de gewenste plek.

- Woont u in een flat / appartement? Is er een lift aanwezig en past hier alles in?

Mocht er sprake zijn van één of meerdere van deze omstandigheden, informeert u ons dan hiervoor. Wij houden hier dan extra rekening mee in de planning.

Wij kunnen enkel onze (gratis) bezorgdienst aan u aanbieden, wanneer de bezorgers/monteurs via vaste grond, vaste trap of lift bij de gewenste plek kunnen komen. Mocht dit niet het geval zijn, kunnen wij helaas geen zorgdragen dat de betreffende producten op de gewenste plek komen. Wij willen en kunnen namelijk niet verlangen van onze medewerkers dat zij de producten via daken, balkon of middels een ladder naar boven brengen. In dat geval zetten de bezorgers/monteurs de producten neer tot zover zij kunnen komen en bent u zelf verder verantwoordelijk om de producten op de juiste plek te krijgen. Wanneer de producten op de gewenste montageplaats staan, kunt u later contact met het kantoor opnemen om een nieuwe montage afspraak in te plannen. Wij behouden hierin ons recht om voorrijkosten te berekenen. Indien u de bestelling retour wenst te doen, zullen hier retourkosten voor worden berekend.

Voorbeelden van producten die vaker niet door een trapgat passen:

- Lattenbodems van 120cm of breder

- Hele deuren van kledingkasten van 90cm of breder

- Commodes

Twijfelt u of uw bestelling door het trappengat of in de lift past? Neemt u dan contact met ons op om de grootste pakketmaten op te vragen. Indien blijkt bij bezorging/montage dat de pakketten toch niet passen, zijn wij hier niet aansprakelijk voor.

Mocht er bij bezorging gebruik van een verhuislift of kraan benodigd zijn, het bestellen hiervan, de kosten en het risico van gebruik van deze hulpmiddelen voor uw eigen rekening. De bezorgers/monteurs mogen deze betreffende liften/kranen niet besturen, gebruiken of betreden.

Om zoveel als mogelijk risico’s te vermijden, adviseren wij u om voor bezorging eventuele decoraties of andere obstakels te verwijderen. Zo kunnen de bezorgers/monteurs het makkelijkste bij de ruimte komen waar u graag uw bestelling wenst. Wanneer de betreffende ruimte niet goed bereikbaar is, dan zijn eventuele daarmee verband houdende kosten voor uw eigen rekening.

De bezorgers/monteurs mogen hun schoeisel niet uittrekken bij bezorging van de producten in verband met Arbo technische redenen.

De bezorgers/monteurs mogen geen trappen betreden die bedekt zijn met (losliggend) plastic folie, stucloop, karton of dekens.

Indien er traphekken aanwezig zijn, willen wij u vragen deze te verwijderen. Dit om onhandige manoeuvres met zware pakketten te voorkomen. Indien u wilt dat wij deze voor u verwijderen, is dit op uw eigen risico.

Al het verpakkingsmateriaal zullen de bezorgers/monteurs weer met zich meenemen, tenzij dit anders met u is besproken.

De postpakketten door de postpakkettendienst worden tot aan de voordeur bezorgd. Het kan zijn dat (altijd in overleg met u) eventueel grotere producten via een transportbedrijf naar u worden toegezonden om de levertijd zo kort als mogelijk te houden. In dat geval worden de goederen eveneens tot aan uw eerste voordeur geleverd.

Montage van uw bestelling

De betreffende bezorgers/monteurs die de producten bij u bezorgen, verrichten gelijk de montage voor u. Bij een bestelling vanaf € 400,- is de montage gratis bij ons. Het is hierbij van belang dat er genoeg ruimte is voor de montage van het betreffende product. Nadat de producten naar de juiste plek zijn gebracht.

Wat indien de producten niet naar de gewenste plek kunnen worden gebracht?

Indien de producten niet op de gewenste montageplek kunnen worden gebracht door de bezorgers/monteurs kunnen zij de producten enkel plaatsen op plekken waar zij wel kunnen komen via vaste grond, een vaste trap of een lift. U dient dan zelf zorg te dragen dat de producten op de gewenste montageplaats komen. Indien dit op een later moment het geval is, kunt u contact met ons opnemen zodat we u alsnog kunnen voorzien van de gratis montage van uw product. Wanneer wij hiervoor terug dienen te komen, worden er voorrijkosten van € 35,- in rekening gebracht.

Is er voldoende montageruimte in de betreffende kamer?

Voor ieder product hebben wij een bepaalde hoeveelheid aan montageruimte nodig. Indien wij deze montageruimte niet hebben, kan de gratis montagedienst komen te vervallen. Hieronder hebben wij een aantal groeperingen op een rij gezet. Zit uw product er niet tussen of twijfelt u of er voldoende ruimte is? Neemt u dan contact met ons op.

Kledingkasten

Onze kledingkasten bouwen wij staand op de gewenste plek op. Het is hierbij niet de bedoeling dat de bezorgers/monteurs ruimte dienen te maken in de kamer. Zorgt u er dan ook voor dat minimaal de gevraagde ruimte beschikbaar is. Indien de bezorgers/monteurs onverhoopt toch niet de aangegeven ruimte beschikbaar hebben en hierdoor spullen dienen te verplaatsen, zijn eventuele schades aan spullen, vloeren of elders voor uw eigen risico.

Voor onze standaard draai-, schuif-, en zweefdeurkledingkasten hebben wij minimaal 5cm in de breedte en 5cm in de hoogte extra ruimte kasthoogte nodig om deze goed voor u te kunnen plaatsen. Wanneer u een synchroon zweefdeurkast besteld, hebben wij minimaal 10cm extra ruimte tussen de bovenkant van de kast en plafond nodig. Ruimte vóór de kast hebben wij minimaal 50cm ruimte nodig, om de deuren erin te kunnen hangen. Tevens dient er een ruimte beschikbaar te zijn waar de deuren kunnen worden opgebouwd. Deze afmetingen dienen wij op zijn minst beschikbaar te hebben willen wij uw bestelling vakkundig bij u kunnen monteren.

Indien er minder ruimte beschikbaar is, dient u dit vooraf nadrukkelijk te overleggen en aan te geven. Zo kunnen we u informeren over de mogelijkheden. Indien is toegezegd, op basis van uw metingen, dat het product past, zijn wij niet verantwoordelijk voor muren die scheef naar binnen lopen, eventuele meetfouten of obstakels waarmee geen rekening is gehouden tijdens het meten. De bezorger/monteur kan u ter plaatse aangegeven of een product dan wel of niet kan worden geplaatst. Indien het product niet kan worden geplaatst, zal de bezorger/monteur het vervolg en mogelijkheden met u bespreken.

Bij minder montageruimte dan de aanbevolen montageruimte is de kans op schades aan uw plafond of muren groter, waarbij deze voor uw eigen risico zijn. Uiteraard werken wij met vakkundige bezorgers/monteurs, waarbij zij dit zoveel als mogelijk trachten te voorkomen.

Het kan zijn dat u plinten in uw kamer heeft. Wanneer dit staande plinten betreffen, adviseren wij u deze te laten zitten. Mocht u voorliggende plakplinten hebben, adviseren wij deze voor bezorging/montage weg te halen. De bezorgers/monteurs mogen de staande plinten niet verwijderen in verband met eventuele schades die zij kunnen maken aan de vloeren / muren.

Eventuele andere wijzigingen aan muren / plafonds / vloeren / elektra mogen de bezorgers/monteurs helaas niet doen.

Vloeren in huizen zijn niet altijd recht. De kasten die wij leveren zijn dit wel. Zo kan het voorkomen dat de kast niet helemaal recht op uw vloer staat. Wij kunnen de kast afstellen doormiddel van wigjes. We kunnen hierin ca. 1 tot 1,5cm bijstellen. Wanneer er meer wordt opgevuld, zal de kast niet meer stevig staan. Dit wordt dan enkel in goed overleg met u gedaan en op uw eigen risico. Wanneer dit het geval is, wordt dit op uw factuur vermeld en u gevraagd om hierbij een handtekening te plaatsen. 

Onze kledingkasten zijn geschikt om los te staan. In enkele gevallen adviseren wij u om de kast vast te maken aan de muur. De bezorgers/monteurs mogen dit echter niet voor u doen.

Wanneer een kledingkast is geplaatst, adviseren wij u deze niet te verschuiven. Indien u dit wel doet, is dit geheel op eigen risico. De kosten omtrent de reparatie zijn dan ook voor uw eigen rekening.

Commodes/nachtkastjes

Commodes en nachtkastjes worden doorgaans voorgemonteerd geleverd. Dit betekent dat deze producten grotere pakketten zijn. Houdt u hier vooral rekening mee met de trapopgang. Qua montageruimte hebben wij ca. 5cm extra in de breedte nodig en ruimte om de handgrepen erop te kunnen schroeven.

Bedden

De afmetingen van onze bedden worden in de bestelopties weergegeven als zogenaamde “genoemde maten”. Deze maten geven de binnenmaten van een bed weer. De buitenmaten zijn echter altijd groter en staan in de omschrijving van het betreffende bed vermeld. Houdt u er rekening mee dat de buitenmaten van het bed minimaal beschikbaar moeten zijn in de kamer
+ 50cm in de breedte en lengte. Dit zowel voor de montage als voor uw eigen gemak in gebruik. Mocht dit anders zijn, neemt u hier contact met ons over op.

Wordt de deur niet open gedaan?

Indien de deur niet wordt opengedaan, zullen wij proberen u telefonisch te bereiken. Indien dit niet lukt, zullen wij een briefje bij u door de brievenbus doen met het verzoek om zo snel als mogelijk contact met ons op te nemen. Aan de hand hiervan gaan wij kijken wat de mogelijkheden zijn om zo snel als mogelijk uw bestelling alsnog bij u te komen bezorgen en indien gewenst te monteren. Hierbij behouden wij ons het recht om voorrijkosten te berekenen. 

Uw bestelling is gemonteerd

Nadat de bezorgers/monteurs uw bestelling bij u bezorgd en gemonteerd hebben, zullen zij het product aan u tonen. Hierbij zullen zij u tips meegeven betreffende het onderhoud van het product. Nadat dit is gebeurd zullen de bezorgers/monteurs, indien het totaalbedrag nog niet is voldaan, u verzoeken om het nog openstaande bedrag te voldoen. Wanneer het bedrag is voldaan, zal een van de bezorgers/monteurs een handtekening op uw factuur zetten.

Eventuele gebreken / ontbrekende onderdelen

Indien de bezorgers/monteurs eventuele gebreken zijn tegengekomen of onderdelen ontbreken, zullen zij dit aan u melden. Zij zullen dit vervolgens op de factuur vermelden. Hierbij wordt een handtekening[1] van één van de bezorgers/monteurs op vermeld en gevraagd om uw handtekening. Van deze factuur wordt een foto door de bezorger/monteur gemaakt en doorgegeven aan onze service afdeling. De service afdeling zal uw service zo spoedig als mogelijk in behandeling nemen. Sommige onderdelen zijn uit voorraad leverbaar, waardoor services sneller kunnen worden opgelost. Helaas wil ook het geval zijn dat sommige onderdelen niet op voorraad zijn, waardoor deze opnieuw moeten worden besteld. U ontvangt in ieder geval van ons telefonisch of per e-mail een berichtgeving met de verwachte levertijd van uw service.

Indien de bezorgers/monteurs bij u weg zijn en u komt alsnog schade(s) / ontbrekende onderdelen tegen, kunt u hierover contact opnemen per e-mail: service@slaapkamerweb.nl Vermeldt u in deze e-mail uw orderkenmerk, een duidelijke omschrijving van de schade(s) / ontbrekende onderdelen en indien mogelijk foto’s.

U kunt op dezelfde wijze een servicemelding maken wanneer u een postpakket van ons ontvangt, waarbij een product zichtbare gebreken / beschadigingen heeft.

Er wordt getracht uw e-mail binnen 24 uur te beantwoorden met een passende oplossing.


Zichttermijn

Het kan voorkomen dat het door u bestelde product helaas niet helemaal aan uw verwachtingen voldoet. Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen het recht om zonder opgave van redenen de koop op afstand te ontbinden. U mag het product hanteren en inspecteren, zoals u dit in een winkel zou doen. Om aanspraak op uw zichttermijn te kunnen doen, dient u te voldoen aan de volgende voorwaarden:

- U laat ons binnen de termijn van 14 dagen na ontvangst van uw product weten dat u graag de koop op afstand wilt ontbinden. Dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar: service@slaapkamerweb.nl  Wanneer u een product heeft besteld die per postpakketdienst naar u wordt toegestuurd, zal er standaard per e-mail een retourformulier worden meegestuurd. Deze zou u eventueel ook kunnen uitprinten en in het pakket kunnen doen en vervolgens retour sturen naar ons postadres.

- Het product is onbeschadigd* en zit in de originele verpakking

- Het product is ongebruikt**

- Het gaat niet om een op maat gemaakt product.*** Als het product speciaal voor u besteld en geproduceerd is, kunt u deze niet retourneren

* Indien wij een gemonteerd product retour dienen te nemen, blijven er altijd sporen achter dat het product gemonteerd is geweest. Deze kunnen wij dan ook niet meer als nieuw verkopen. Bij gemonteerde producten zal er dan ook een bedrag in rekening worden gebracht, dit zal 25% tot 50% van het totale aankoopbedrag zijn.

** Ongebruikt betekent dat het product enkel even gevoeld/bekeken mag worden in de verpakking. Net zoals u dit eventueel in een winkel zou mogen doen. Wanneer een product beslapen / gewassen is, is een product retourneren niet meer mogelijk.

*** Hier vallen bijvoorbeeld onder andere onze kledingkasten onder die wij op maat inkorten en kasten die wij op uitzondering met bijvoorbeeld maar 1 spiegel laten leveren in plaats van de standaard 2 spiegels.

U heeft geen recht op herroeping bij een overeenkomst tot het verrichten van diensten, na nakoming van de overeenkomst, indien de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van u. En u heeft verklaard afstand te doen van uw recht op herroeping, zodra wij de overeenkomst zijn nagekomen.

Retourkosten

Indien u aan de eerder genoemde voorwaarden voldoet, kunt u de bestelde producten retourneren. De retourkosten die hieraan verbonden zijn, zijn voor uw eigen rekening. Indien het product niet per post terug te zenden is, kunnen wij eventueel het te retourneren product bij u ophalen. Deze retourkosten bedragen € 75,- en zijn voor uw eigen rekening. Uiteraard mag u ook de producten zelf naar ons vestigingsadres komen brengen.

Zodra wij uw geretourneerde producten hebben ontvangen en deze voldoen aan de zichttermijn, storten wij uw gehele aankoopbedrag inclusief eventuele leveringskosten uiterlijk binnen 10 werkdagen terug naar het door u aangegeven bankrekeningnummer. Indien blijkt dat een product bij ons beschadigd terug komt, zullen wij de waardevermindering doorberekenen op het door u terug te ontvangen bedrag.

Kortingen bij retour

Indien u een (combinatie)korting heeft ontvangen en een van de betreffende producten retourneert waar u deze korting op heeft genoten, dan zal deze korting komen te vervallen.

Garantie

U kunt te allen tijde aanspraak doen op de Nederlandse wetgeving voor het geval dat de geleverde producten niet aan de overeenkomst voldoen. Onze extra garantiebepalingen zijn geen beperking op dit recht.

Wanneer begint mijn garantie?

De garantietermijn voor uw bestelling gaat in, zodra u de bestelling compleet heeft ontvangen.

Voorwaarden om aanspraak te kunnen doen op de garantie

Om aanspraak te kunnen doen op de garantie van een product, dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen.

- U kunt aantonen dat de bestelling bij Slaapkamerweb is geplaatst.

- Indien het product door Slaapkamerweb is gemonteerd, kunt u aantonen dat het betreffende product nog steeds op dezelfde locatie staat of dat de oorzaak van de betreffende garantiemelding niet komt door het verplaatsen van het product.

- Het geleverde product gebruikt u volgens de meegeleverde instructies. Deze ontvangt u per
e-mail bij uw digitale factuur of kunt u in dit document terugvinden.

U maakt aanspraak op uw garantie door een e-mail te sturen naar: service@slaapkamerweb.nl met hierin uw orderkenmerk vermeld, de betreffende klacht en indien mogelijk voorzien van foto’s betreffende de klacht.

Welk garantietermijn geldt voor welk product?

Onze garantieperiodes zijn opgedeeld in 3 categorieën: 2 jaar, 3 jaar of 5 jaar. Hieronder vindt u een overzicht waar welk product onder valt, tenzij een andere garantieperiode nadrukkelijk bij een specifiek product op onze website staat vermeld.

Garantietermijn 2 jaar

- Alle dekbedden

- Alle kussens

- Al het overige bedtextiel

Garantietermijn 3 jaar

- Alle Impact kledingkasten, commodes, nachtkastjes en bedden

- Alle Easy kledingkasten, commodes, nachtkastjes en bedden

- Alle bedbodems

- Alle logeerbedden

- Alle metalen bedden

- Alle Boxsprings

Garantietermijn 5 jaar

- Alle Royal kledingkasten, commodes, nachtkastjes en bedden

- Alle Premium kledingkasten, commodes, nachtkastjes en bedden

- Alle Comfort kledingkasten, commodes, nachtkastjes en bedden

- Alle volledig massief houten meubelen

Wat houdt de garantie in?

De geleverde producten dienen de eigenschappen te beschikken die u bij normaal gebruik mag verwachten en waarvan u niet hoeft te twijfelen aan de kwaliteit/aanwezigheid hiervan. Eveneens geldt de garantie bij bijzonder gebruik indien dit door partijen bij sluiten van de overeenkomst is afgesproken.

U heeft de eerste 2 jaar recht op 100% garantie op het product, omdat wij zijn aangesloten bij het CBW-keurmerk. U kunt hier aanspraak op maken, indien wij niet aannemelijk kunnen maken dat de betreffende schade is ontstaan door gevolgen van niet normaal gebruik. Na deze 2 jaar, kunt u indien de klacht gegrond is, rekenen op aanvullende afbouwende garanties. Hieronder vindt u een verdere toelichting op onze garantiebepalingen.

Producten met een garantieperiode van 2 jaar

Tot en met 2 jaar na ontvangst van het bestelde product zijn de kosten van reparatie of vervanging, inclusief transport- en voorrijkosten, volledig voor rekening van Slaapkamerweb B.V..

Producten met een garantieperiode van 3 jaar

Tot en met 2 jaar na ontvangst van het bestelde product zijn de kosten van reparatie of vervanging, inclusief transport- en voorrijkosten, volledig voor rekening van Slaapkamerweb B.V..

In de periode van 2 jaar en een dag tot en met 3 jaar na de ontvangst van uw bestelling, is 33% van de kosten voor reparatie/vervanging, inclusief transport- en voorrijdkosten, voor rekening van Slaapkamerweb B.V..

Producten met een garantieperiode van 5 jaar

Tot en met 2 jaar na ontvangst van het bestelde product zijn de kosten van reparatie of vervanging, inclusief transport- en voorrijkosten, volledig voor rekening van Slaapkamerweb B.V..

In de periode van 2 jaar en een dag tot en met 3 jaar na de ontvangst van uw bestelling, is 66% van de kosten voor reparatie/vervanging, inclusief transport- en voorrijdkosten, voor rekening van Slaapkamerweb B.V..

In de periode van 3 jaar en een dag tot en met 5 jaar na de ontvangst van uw bestelling, is 33% van de kosten voor reparatie/vervanging, inclusief transport- en voorrijdkosten, voor rekening van Slaapkamerweb B.V..

Op elektrische en/of elektrische onderdelen van producten geldt een garantieperiode van 2 jaar.

Uitsluitingen op de garantieperiode

Verschillende materialen kunnen worden beïnvloed door de omgeving. Zo kan massief hout blijven werken en kleuren op foto’s of stof door lichtinval anders ogen. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgen die kunnen ontstaan door deze producteigenschappen. Dit valt dan ook niet onder de garantie.

Eveneens kunt u geen aanspraak op de garantie doen indien sprake is van schade door opzet, nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage of beschadigingen door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Klacht buiten de garantieperiode?

Problemen met producten die u heeft aangeschaft bij ons vinden we altijd erg vervelend. Graag worden wij hiervan geïnformeerd, ook buiten een eventuele garantieperiode. Neemt u dan ook contact met ons op wanneer er dan zich problemen voordoen. We gaan dan in overleg met u kijken wat we alsnog aan uw klacht kunnen doen.

Onderhoud van uw producten

Wij gaan er vanuit dat u graag zolang als mogelijk wilt genieten van uw bestelde producten. Om u hier een handje mee te helpen, hebben wij een aantal onderhoudsadviezen. Ieder materiaal heeft namelijk zijn eigen onderhoud nodig. Indien u deze nastreeft, kunt u het langste genieten van uw bestelling. Hieronder vindt u een beknopte versie, eveneens zult u bij een digitale bestelling standaard de schoonmaaktips meegestuurd krijgen.

Meubelplaat en Mdf

Onze Royal, Premium, Impact, Easyline en Comfort meubelen worden grotendeels van hoogwaardige kwaliteit meubelplaat en/of met een combinatie van Mdf gemaakt. Beide materialen kunnen niet goed tegen water. Het is dan ook allereerst van belang dat u de producten niet in een vochtige ruimte plaatst. U kunt het product afnemen met een licht vochtige doek en vervolgens weer droog afnemen of met een stofdoek. Het is hierbij van groot belang dat u geen bijtende middelen gebruikt op het betreffende product. Indien u de producten te nat of met een bijtend middel afneemt, kunnen er bobbels ontstaan of de kleuring loslaten.

Massief hout

Op onze website kunt u verschillende soorten massief houten meubelen vinden. Deze meubels kunt u afnemen met een stofdoek. Bij vlekken kunt u gebruik maken van een lichtvochtige doek, waarbij u vervolgens de oppervlakte gelijk weer droog maakt. Bijtende of zeep middelen mag u niet gebruiken op deze meubelen.

Boxsprings

Wanneer u een stoffen boxspring heeft, is het advies om deze eens in de twee weken te stofzuigen. Bij een leder(look) boxspring kunt u deze afnemen met een stofdoek of met een lichtvochtige doek. Neemt u vervolgens de vochtige gedeelten af met een droge doek. Gebruikt u bij het schoonmaken geen bijtende middelen.

Betreffende het onderhoud van uw matrassen van de boxspring kunt u het kopje matrassen raadplegen.

Bedbodems / metalen bedden / vouwbedden

Uw bedbodems / metalen bed / vouwbed kunt u eventueel afnemen met een stofdoek. Bij eventuele vlekken kunt u een lichtvochtige doek gebruiken, waarbij u vervolgens de betreffende plaats met een droge doek afneemt.

Matrassen

Bij een nieuw matras kan het zijn dat u de eerste aantal nachten lichamelijke klachten ondervind. Dit is een normaal proces. Uw lichaam moet namelijk weer wennen aan de ondersteuning die het nieuwe matras biedt. Na ca. 3 tot 4 weken zal uw lichaam hieraan gewend zijn.

Het advies is om uw matras één keer per 2 weken te draaien. (tenzij u heeft gekozen voor een matras dat u niet hoeft te keren) Het matras kunt u draaien van het hoofd- naar het voeteneind en keer het matras om met de voor- en achterkant. Op deze wijze slijt uw matras gelijkmatig, zodat u zolang mogelijk kunt genieten van een zo’n hoog mogelijk ligcomfort. Het matras zal wel harder slijten bij het heup/schoudergedeelte, omdat het matras op deze plaatsen zwaarder belast worden ten opzichte van het been- en hoofdgedeelte. Op deze delen van het matras zal deze dan ook eerder zachter aanvoelen ten opzichte van de rest van het matras.

Om uw matras zoveel als mogelijk te ontzien van stof en huismijten adviseren wij u om eens in het kwartaal uw matras te stofzuigen. Vergeet u hierbij de zij- en onderkanten van het matras niet. Dit houdt uw matras tot wel 90% hygiënischer.

Om uw matras zoveel als mogelijk te beschermen tegen vocht is het advies om een molton en een hoeslaken te gebruiken en deze regelmatig te wassen

Beddengoed

Aan ieder bedtextiel kunt u een label vinden met daarop vermeld of u het betreffende product kunt wassen / in de droger kunt stoppen. Dit advies dient u op te volgen. 

AVG-wetgeving

Slaapkamerweb B.V. hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. Hieronder vindt u een beknopte versie waar wij naar streven. De uitgebreide gegevens omtrent onze Privacy Policy kunt u op onze website teruglezen.

Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Slaapkamerweb BV houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:

- Uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in ons Privacy Policy; -

- Verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;

- Vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van uw persoonsgegevens;

- Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;

- Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;

- Op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.

Als Slaapkamerweb B.V. zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van ons Privacy Policy, of in algemenere zin, vragen heeft hierover kunt u contact met ons opnemen.

Disclaimer

Slaapkamerweb B.V. tracht ernaar om de website www.slaapkamerweb.nl met de grootste zorg samen te stellen, echter kan het onverhoopt gebeuren dat er onjuistheden/verouderde gegevens staan in de aangeboden informatie op onze website. Slaapkamerweb B.V. stelt zich niet aansprakelijk voor welke vorm van schade die zou kunnen ontstaan op grond van onze online gegevens of interpretatie daarvan.

Aan de inhoud op de website kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt. Voordat u handelt op basis van de aangeboden informatie bent u in de mogelijkheid om deze te controleren bij één van de medewerkers van Slaapkamerweb B.V..

Op sommige webpagina’s wordt verwezen naar webpagina’s van derden. Eveneens kan Slaapkamerweb B.V. niet aansprakelijk worden gesteld voor deze geboden informatie.

Voor onze uitgebreide disclaimer kunt u onze website raadplegen.

Copyright

Alle afbeeldingen, producten, teksten, foto’s, illustraties, grafisch materiaal, (handels)namen, woordmerken en logo’s, die op onze website zijn gebruikt zijn in eigendom of in gebruiksrecht bij Slaapkamerweb B.V. en worden beschermd door auteursrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. Deze betreffende materialen mogen dan ook enkel worden gebruikt voor niet-commerciële privédoeleinden en mogen dan ook niet worden gebruikt om te kopiëren, door te sturen, te distribueren, te verspreiden of tegen een vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Slaapkamerweb B.V., behalve voor zover noodzakelijk is voor het raadplegen van de website.

Deze verkoopvoorwaarden treden in werking vanaf 1 november 2022.

De verkoopvoorwaarden die golden bij aankopen vanaf 1 januari 2020, kunt u hier vinden.

De verkoopvoorwaarden van 1 januari 2020 tot en met 19 oktober 2021, kunt u hier vinden. 

De verkoopvoorwaarden die golden bij aankopen vanaf 20 oktober 2021 tot en met 31 oktober 2022, kunt u hier vinden.


[1] Enkele medewerkers van Slaapkamerweb B.V. zijn gemachtigd om een handtekening te plaatsen. Enkel voor het aanmaken van een service, schade aan de woning en betreffende de betaling. Over andere zaken dienen zij toestemming te vragen aan de directie van Slaapkamerweb B.V.. Indien er toestemming is van de directie is deze afspraak eveneens geldig. Op het moment dat u ook een handtekening plaatst, zijn de gemaakte afspraken bindend.